PROJECTE EDUCATIU DEL CENTRE *
El Centre és de titularitat privada i els seus fundadors han optat per una formació integral on l’Escola va més enllà dels límits de l’horari lectiu amb una amplia gamma de serveis i activitats que la converteixen en un centre de “temps complet”.
Aquest pilar fonamental ajuda a conferir un caràcter propi que distingeix el centre, i que el seus aspectes fonamentals i irrenunciables queden reflectits en els punts següents:
- Concebem l’home con a persona singular, social i transcendent, al qual donem una educació integral.
- Volem afavorir la dimensió dinàmica de la persona, artífex del seu propi destí, amb un ambient educatiu que potenciï la seva creativitat i que obri camí a la seva llibertat responsable.
- Fomentem la integració de la família a l’escola.
- El nostre model d’educació implica una didàctica flexible i oberta, que contempla la diversitat i promou l’aprenentatge significatiu.
- Eduquem a l’alumne/a situat i transformat en una realitat social concreta, d’una manera oberta i franca al canvi, amb visió de futur i sentit crític, en una actitud de servei que l’estimuli per a un compromís conscient, personal i col·lectiu en la construcció d’un món més humà i més just.
- Educació de la llibertat a través de la presentació i acceptació d’una jerarquia de valors, i la coherència de vida dels educadors.
- L’expressió o manifestació de la personalitat de cadascú.
- L’acceptació d’un pluralisme que respecta tothom.
- El diàleg i la dialèctica que implica la diversitat, despertant en els alumnes la capacitat de raonar, d’inventar i crear.
- Desenvolupament del sentit crític per ajudar els alumnes en la valoració de les actituds derivades dels principis, accions i comportaments generals que ells observen a l’escola, a la pròpia casa i en el propi entorn.
- Sensibilitzar l’alumne/a davant dels problemes i injustícies socials, i educant-los en els deures per l’acceptació responsable d’un compromís personal comunitari.
- Fomentar en l’alumne/a un nivell humà comprometedor perquè valori positivament el seu treball diari, com a camí de millorament personal i dins la societat.
- Donar tota la nostra confiança als joves com a protagonistes que són de la seva pròpia vida i del propi futur.
- Fomentar la coneixença, promoció i estimació del nostre País, incitar a l’alumne/a tan a nivell d’ampliació de coneixement de nous paratges, com a nivell de gaudir de moltes i noves vivències, amb totes les connotacions que això comporta, com són l’aspecte geogràfic, històric, cultural, tradicional, costumista, etc...
- Fomentar i potenciar la promoció, participació i integració de l’alumnat en el gran projecte que és Europa.
- Voluntat d’integrar tots aquells avenços pedagògics i tecnològics.
- L’educació de la sexualitat, en estreta col·laboració amb els pares o representants legals, afavorint una convivència normal entre els nois i les noies, potenciant una relació de respecte i igualtat, que els prepari per a la vida futura d’adults que els espera.
- Promoció dels aspectes humanístics, això implica la transmissió de valor ètics i morals que donen al ésser humà tota la seva dimensió.
- L’avaluació interna i externa de l’escola permet la millora continua de la nostra acció educativa, responent així a les exigències de la societat .
Escola aconfessional i pluralista.
Escola coeducadora i no sexista.
Escola que fomenti els bons hàbits alimentaris i de salut.
Escola que fomenta l’esport en tots els seus àmbits.
Escola que fomenta les arts en diferents àmbits.
Escola solidària i tolerant.
Escola inclusiva.
Escola arrelada a l’entorn i respectuosa amb el Medi ambient.
Escola oberta al seu coneixement del propi país i Europa.
*El document complert, on es desenvolupen tots aquests apartats, està dipositat a la secretaria del centre i pot ser consultat per qualsevol família que així ho demani.